2020-12-14

Zarządzenie nr 49/2020 z dnia 4 grudnia 2020 r.

Zarządzenie nr 49/2020
Dyrektora Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy
z dnia 4 grudnia 2020 r.

w sprawie kryteriów wyboru instytucji finansowej do zarządzania i prowadzenia pracowniczych planów kapitałowych oraz sposobu dokonania wyboru

Na podstawie:

  1. art. 7 ust. 1 i ust. 3-4 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych r. (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1342)
  2. § 6 ust.1 Statutu Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy wprowadzonego Uchwałą nr XXIX/248/2016 Rady Gminy Kobylnica z dnia 2 sierpnia 2016 r. w sprawie likwidacji Gminnego Zespołu Ekonomiczno – Administracyjno - Gospodarczego Szkół w Kobylnicy i utworzenia Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy oraz nadania mu statutu, zmienionego: Uchwałą nr XXX/252/2016 Rady Gminy Kobylnica z dnia 19 września 2016 r. Uchwałą nr XXXIII/274/2016 Rady Gminy Kobylnica z dnia 25 listopada 2016 r., Uchwałą nr XLII/356/2017 Rady Gminy Kobylnica z dnia 22 czerwca 2017 r., Uchwałą nr XLVII/395/2017 Rady Gminy Kobylnica z dnia 16 listopada 2017 r.

zarządzam, co następuje:

§ 1

  1. Wybór instytucji finansowej do zarządzania i prowadzenia pracowniczych planów kapitałowych, zwanych dalej „PPK”, następuje na podstawie kryteriów ustawowych określonych w art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1342) oraz kryterium dodatkowego ustalonego przez pracodawcę.
  2. Do kryteriów ustawowych, o których mowa w ust. 1, należy:
    1. efektywność w zarządzaniu aktywami,
    2. posiadane doświadczenie w zarządzaniu inwestycyjnymi lub funduszami emerytalnymi,
    3. ocena proponowanych przez instytucje finansowe warunków zarządzania środkami gromadzonymi w PPK,
    4. najlepiej rozumiany interes osób zainteresowanych.
  3. Efektywność w zarządzaniu aktywami, o której mowa w ust. 2 pkt 1, dokonywana jest na podstawie oceny wyników zarządzanych przez instytucję finansową subfunduszy, o których mowa w art. 38 i 39 ustawy. Ocena wyników powinna być dokonana w minimum 2. letnim okresie obejmującym przynajmniej lata 2019 – 2020.
  4. Posiadane doświadczenie w zarządzaniu inwestycyjnymi lub funduszami emerytalnymi, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, oznacza sprawdzenie od kiedy dana instytucja istnieje i od kiedy zarządza subfunduszami zdefiniowanej daty oraz sprawdzenie doświadczenia i wiedzy osób reprezentujących instytucję finansową.
  5. Ocena proponowanych przez instytucje finansowe warunków zarządzania środkami gromadzonymi w PPK, o której mowa w ust. 2 pkt 3, dokonywana jest na podstawie kosztów funkcjonowania PPK,
  6. Przez najlepiej rozumiany interes osób zainteresowanych, o którym mowa w ust. 2 pkt 4, rozumie się:
    1. oferowanie przez instytucję finansową dostępu do systemu umożliwiającego kontrolowanie online swojego rachunku w PPK i składanie w ten sposób dyspozycji przez uczestników PPK,
    2. oferowanie dodatkowych benefitów dla uczestników PPK,
    3. potencjał, jakim dysponuje instytucja zarządzająca PPK (liczba oddziałów i doradców),
    4. pomoc instytucji finansowej w działaniach informacyjnych pracodawcy.
  7. Przez kryterium dodatkowe, o którym mowa w ust. 1, rozumie się ocenę:
    1. oferowanejpomocy pracodawcy i stanowiskom kadrowo – płacowym przy wdrażaniu PPK oraz przy późniejszym funkcjonowania PPK,
    2. systemu rozliczeniowego do obsługi PPK,
    3. możliwości szkoleń pracowników zajmujących stanowiska kadrowo – płacowe.

§ 2

  1. Na podstawie kryterium, o którym mowa w § 1 ust. 3 i 4, dokonuje sięwyboru trzech instytucji spośród dwudziestuwpisanych do Ewidencji PPK prowadzonej przez Polski Fundusz Rozwoju dostępnych na stronie internetowej www.mojeppk.pl., które będą podlegać dalszym ocenom, według kryteriów ustalonych w § 1.
  2. Wyboru, o którym mowa w ust. 1, do dnia 7.12.2020 r. dokonują:
    1. Sochacka Katarzyna – główna księgowa,
    2. Jańczuk Anna – specjalista ds. płac i ewidencji księgowej
    3. Olejarczyk Aleksandra - księgowy ds. księgowości budżetowej i rozliczania podatku VAT.
  3. Na podstawie dokonanego wyboru trzech instytucji finansowych specjalista ds. płac i ewidencji księgowej:
    1. kontaktuje się z przedstawicielami instytucji finansowych celem uzyskania oferty,
    2. przedstawia dyrektorowiCUW opis oferty instytucji finansowych wg kryteriów, o których mowa w § 1 ust. 1, którego wzór stanowi załącznik 1 do zarządzenia.
  4. Na podstawie opisu, o którym mowa w ust. 3b, dyrektor CUW, dokonuje oceny instytucji finansowych na druku stanowiącym załącznik 2 do zarządzenia, do dnia 9.12.2020 r., gdzie ilość punktów dla każdego kryterium może być przyznana w przedziale punktowym od 0 do 3.
  5. Wybrana zostaje ta instytucja finansowa, która zdobyła najwyższą liczbę punktów po zsumowaniu wszystkich kryteriów.
  6. W przypadku uzyskania przez co najmniej dwie instytucje finansowe tej samej liczby punktów, rozstrzygająca jest suma wyższej liczby punktów dla kryterium, o którym mowa w § 1 ust. 6.
  7. Informację o wynikach przeprowadzonej oceny, dyrektor CUW przekazuje przedstawicielowi pracowników, do dnia 10.12.2020 r. w celu  dokonania w porozumieniu z przedstawicielem pracowników wyboru instytucji finansowej . Do informacji dołącza opis, o którym mowa w ust. 3b oraz ocenę, o której mowa w ust. 4.

§ 3

Zarządzenie przekazuje się do realizacji głównej księgowej.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..