2019-11-18

Statut Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE 

    § 1. Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy, zwane dalej w Statucie "Centrum", jest jednostką organizacyjną Gminy Kobylnica, działającą w formie jednostki budżetowej.

    § 2. Siedzibą Centrum jest Kobylnica, ul. Wodna 20/2.

    § 3. Celem działania Centrum jest świadczenie usług z zakresu obsługi na rzecz jednostek organizacyjnych Gminy Kobylnica, wymienionych w § 7 ust. 2 oraz realizowanie zadań, o których mowa w § 8 niniejszego Statutu.

    § 4. Nadzór nad działalnością Centrum sprawuje Wójt Gminy Kobylnica.

    § 5. Działalnością Centrum kieruje Dyrektor, którego zatrudnia Wójt Gminy Kobylnica.

    § 6.

    1. Centrum jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
    2. Pracownicy Centrum są pracownikami samorządowymi.
    3. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników Centrum dokonuje Dyrektor bądź w razie jego nieobecności Zastępca Dyrektora.
    4. Czynności z zakresu prawa pracy wobec Dyrektora dokonuje Wójt.
  2. PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI

    § 7.

    1. Centrum w ramach swojej działalności ma za zadanie zapewnienie sprawnej obsługi jednostkom obsługiwanym w zakresie wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej, jak również realizowanie powierzonych zadań własnych Gminy i innych zadań określonych w niniejszym Statucie.
    2. Centrum prowadzi obsługę następujących jednostek obsługiwanych:
      1. Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Kobylnicy;
      2. Szkoły Podstawowej im. Polskich Noblistów w Sycewicach;
      3. Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Kończewie;
      4. Szkoły Podstawowej im. Polskich Olimpijczyków w Kwakowie;
      5. Szkoły Podstawowej im. Książąt Pomorskich w Słonowicach;
      6. Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylnicy.
    3. Centrum wykonuje zadania w stosunku do jednostek obsługiwanych, o których mowa w ust. 2 pkt 1-5 w zakresie:
      1. rachunkowości i sprawozdawczości,
      2. obsługi kadrowej i płacowej,
      3. prowadzenia obsługi finansowo - księgowej,
      4. wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi zleconych przez kierowników jednostek obsługiwanych,
      5. rozliczania inwentaryzacji składników majątkowych,
      6. sporządzania sprawozdań finansowych i budżetowych oraz przedkładania odpowiednim organom,
      7. gromadzenia i przechowywania dokumentacji finansowo - księgowej,
      8. współpracy z kierownikami jednostek obsługiwanych w zakresie objętym obsługą,
      9. przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych na wniosek i w porozumieniu z kierownikami jednostek wymienionych w ust. 2 pkt 1-5 oraz kontrola ich realizacji,
      10. doradczej pomocy merytorycznej udzielanej kierownikom jednostek wymienionych w ust. 2 pkt 1-5 w zakresie przygotowywania projektów planów finansowych oraz projektów zmian w planach finansowych oraz bieżącej analizy wykonania tych planów,
      11. obsługi merytorycznej i finansowej projektów realizowanych ze środków zewnętrznych,
      12. obsługi finansowo - księgowej Zakładowych Funduszów Świadczeń Socjalnych jednostek określonych w ust. 2 pkt 1-5,
      13. prowadzenia obsługi rachunków bankowych,
      14. obsługi finansowo - księgowej pracowniczej kasy zapomogowo - pożyczkowej,
      15. obsługi informatycznej,
      16. obsługi organizacyjnej i finansowej stypendiów dla uczniów,
      17. obsługi transportowej,
      18. obsługi prawnej,
      19. prowadzenia archiwum,
      20. organizacji i koordynacji międzyszkolnych wydarzeń, rozgrywek i imprez sportowych.
    4. Centrum w stosunku do jednostki obsługiwanej, o której mowa w ust. 2 pkt 6 wykonuje zadania w zakresie:
      1. obsługi prawnej,
      2. utrzymania czystości i porządku w budynkach użytkowanych przez jednostkę obsługiwaną.

    § 8.

    1. Centrum obok działalności określonej w § 7 realizuje zadania własne gminy, które obejmują:
      1. administrowanie obiektami i budynkami komunalnymi, z wyłączeniem budynków mieszkalnych i dróg, z zastrzeżeniem punktu 3,
      2. organizowania dowozu dzieci do szkół oraz dowozu mieszkańców gminy, w tym osób niepełnosprawnych, do specjalistycznych placówek oświatowych i rehabilitacyjnych,
      3. bieżącego utrzymania dróg gminnych i dróg wewnętrznych stanowiących własność Gminy Kobylnica oraz zarządzanych przez Wójta Gminy Kobylnica,
      4. obsługi organizacyjnej i finansowej stypendiów Wójta Gminy dla uczniów,
      5. przyznawanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy,
      6. przyznawanie pomocy finansowej dla pracodawców zatrudniających pracowników młodocianych,
      7. prowadzenia zadań z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3, w tym obsługi dotacji dla jednostek opieki nad dziećmi do lat 3,
      8. obsługi dotacji dla publicznych i niepublicznych jednostek oświaty,
      9. nadzór nad spełnianiem obowiązku nauki względem osób od 16 do 18 roku życia,
      10. organizacji i koordynacji gminnych i ponadgminnych wydarzeń sportowych,
      11. koordynowanie procesu dokształcania nauczycieli oraz prac związanych z prowadzeniem egzaminów nauczycieli ubiegających się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego,
      12. koordynowanie spraw prawno – organizacyjnych szkół, w tym arkuszy organizacji szkół,
      13. wykonywania zadań, w zakresie zarządzania energią, o których mowa w art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne,
      14. wykonywania zadań z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki alkoholowej skierowanych do dzieci i młodzieży z terenu gminy,
      15. wykonywania zadań z zakresu rozwoju sportu, turystyki i wypoczynku
      16. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy zdrowotnej nauczycieli,
      17. realizacja zadań inwestycyjnych niezbędnych w celu utrzymania mienia gminnego,
      18. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród i wyróżnień dla uczniów szkół.
    2. Centrum wykonuje również zadania w zakresie:
      1. obsługi informatycznej Gminy Kobylnica,
      2. obsługi rozliczeń podatku VAT w Gminie,
      3. obsługi wspólnych zamówień publicznych,
      4. prowadzenia archiwum Gminy Kobylnica.
  3. STRUKTURA CENTRUM

    § 9.

    1. Dyrektor Centrum reprezentuje Centrum na zewnątrz.
    2. W czasie nieobecności Dyrektora, Centrum kieruje i reprezentuje Zastępca Dyrektora bądź inna wyznaczona przez Dyrektora osoba.
    3. Swoje zadania Centrum wykonuje przy pomocy pracowników, w tym Zastępcy Dyrektora oraz Głównego Księgowego.
    § 10.
    1. W ramach organizacji Centrum mogą być tworzone działy i samodzielne stanowiska.
    2. Szczegółową organizację wewnętrzną Centrum określa regulamin organizacyjny nadany przez Dyrektora Centrum.
  4. GOSPODAROWANIE MIENIEM

    § 11.

    1. Centrum odpowiada za mienie oddane w zarząd lub przekazane w innej formie.
    2. Mienie określone w ust. 1 powinno być użytkowane w sposób zapewniający jego zachowanie w należytym stanie oraz nie powodujący jego zniszczenia.
    3. Dyrektor odpowiada za prawidłowe gospodarowanie mieniem.
    4. W zakresie gospodarowania mieniem prawa i obowiązki Dyrektora określają stosowne przepisy ustawowe oraz pełnomocnictwa i upoważnienia udzielone mu przez Wójta Gminy.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..