DRUKUJ
2020-12-14

Zarządzenie nr 49/2020 z dnia 4 grudnia 2020 r.

Zarządzenie nr 49/2020
Dyrektora Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy
z dnia 4 grudnia 2020 r.

w sprawie kryteriów wyboru instytucji finansowej do zarządzania i prowadzenia pracowniczych planów kapitałowych oraz sposobu dokonania wyboru

Na podstawie:

  1. art. 7 ust. 1 i ust. 3-4 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych r. (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1342)
  2. § 6 ust.1 Statutu Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy wprowadzonego Uchwałą nr XXIX/248/2016 Rady Gminy Kobylnica z dnia 2 sierpnia 2016 r. w sprawie likwidacji Gminnego Zespołu Ekonomiczno – Administracyjno - Gospodarczego Szkół w Kobylnicy i utworzenia Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy oraz nadania mu statutu, zmienionego: Uchwałą nr XXX/252/2016 Rady Gminy Kobylnica z dnia 19 września 2016 r. Uchwałą nr XXXIII/274/2016 Rady Gminy Kobylnica z dnia 25 listopada 2016 r., Uchwałą nr XLII/356/2017 Rady Gminy Kobylnica z dnia 22 czerwca 2017 r., Uchwałą nr XLVII/395/2017 Rady Gminy Kobylnica z dnia 16 listopada 2017 r.

zarządzam, co następuje:

§ 1

  1. Wybór instytucji finansowej do zarządzania i prowadzenia pracowniczych planów kapitałowych, zwanych dalej „PPK”, następuje na podstawie kryteriów ustawowych określonych w art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1342) oraz kryterium dodatkowego ustalonego przez pracodawcę.
  2. Do kryteriów ustawowych, o których mowa w ust. 1, należy:
    1. efektywność w zarządzaniu aktywami,
    2. posiadane doświadczenie w zarządzaniu inwestycyjnymi lub funduszami emerytalnymi,
    3. ocena proponowanych przez instytucje finansowe warunków zarządzania środkami gromadzonymi w PPK,
    4. najlepiej rozumiany interes osób zainteresowanych.
  3. Efektywność w zarządzaniu aktywami, o której mowa w ust. 2 pkt 1, dokonywana jest na podstawie oceny wyników zarządzanych przez instytucję finansową subfunduszy, o których mowa w art. 38 i 39 ustawy. Ocena wyników powinna być dokonana w minimum 2. letnim okresie obejmującym przynajmniej lata 2019 – 2020.
  4. Posiadane doświadczenie w zarządzaniu inwestycyjnymi lub funduszami emerytalnymi, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, oznacza sprawdzenie od kiedy dana instytucja istnieje i od kiedy zarządza subfunduszami zdefiniowanej daty oraz sprawdzenie doświadczenia i wiedzy osób reprezentujących instytucję finansową.
  5. Ocena proponowanych przez instytucje finansowe warunków zarządzania środkami gromadzonymi w PPK, o której mowa w ust. 2 pkt 3, dokonywana jest na podstawie kosztów funkcjonowania PPK,
  6. Przez najlepiej rozumiany interes osób zainteresowanych, o którym mowa w ust. 2 pkt 4, rozumie się:
    1. oferowanie przez instytucję finansową dostępu do systemu umożliwiającego kontrolowanie online swojego rachunku w PPK i składanie w ten sposób dyspozycji przez uczestników PPK,
    2. oferowanie dodatkowych benefitów dla uczestników PPK,
    3. potencjał, jakim dysponuje instytucja zarządzająca PPK (liczba oddziałów i doradców),
    4. pomoc instytucji finansowej w działaniach informacyjnych pracodawcy.
  7. Przez kryterium dodatkowe, o którym mowa w ust. 1, rozumie się ocenę:
    1. oferowanejpomocy pracodawcy i stanowiskom kadrowo – płacowym przy wdrażaniu PPK oraz przy późniejszym funkcjonowania PPK,
    2. systemu rozliczeniowego do obsługi PPK,
    3. możliwości szkoleń pracowników zajmujących stanowiska kadrowo – płacowe.

§ 2

  1. Na podstawie kryterium, o którym mowa w § 1 ust. 3 i 4, dokonuje sięwyboru trzech instytucji spośród dwudziestuwpisanych do Ewidencji PPK prowadzonej przez Polski Fundusz Rozwoju dostępnych na stronie internetowej www.mojeppk.pl., które będą podlegać dalszym ocenom, według kryteriów ustalonych w § 1.
  2. Wyboru, o którym mowa w ust. 1, do dnia 7.12.2020 r. dokonują:
    1. Sochacka Katarzyna – główna księgowa,
    2. Jańczuk Anna – specjalista ds. płac i ewidencji księgowej
    3. Olejarczyk Aleksandra - księgowy ds. księgowości budżetowej i rozliczania podatku VAT.
  3. Na podstawie dokonanego wyboru trzech instytucji finansowych specjalista ds. płac i ewidencji księgowej:
    1. kontaktuje się z przedstawicielami instytucji finansowych celem uzyskania oferty,
    2. przedstawia dyrektorowiCUW opis oferty instytucji finansowych wg kryteriów, o których mowa w § 1 ust. 1, którego wzór stanowi załącznik 1 do zarządzenia.
  4. Na podstawie opisu, o którym mowa w ust. 3b, dyrektor CUW, dokonuje oceny instytucji finansowych na druku stanowiącym załącznik 2 do zarządzenia, do dnia 9.12.2020 r., gdzie ilość punktów dla każdego kryterium może być przyznana w przedziale punktowym od 0 do 3.
  5. Wybrana zostaje ta instytucja finansowa, która zdobyła najwyższą liczbę punktów po zsumowaniu wszystkich kryteriów.
  6. W przypadku uzyskania przez co najmniej dwie instytucje finansowe tej samej liczby punktów, rozstrzygająca jest suma wyższej liczby punktów dla kryterium, o którym mowa w § 1 ust. 6.
  7. Informację o wynikach przeprowadzonej oceny, dyrektor CUW przekazuje przedstawicielowi pracowników, do dnia 10.12.2020 r. w celu  dokonania w porozumieniu z przedstawicielem pracowników wyboru instytucji finansowej . Do informacji dołącza opis, o którym mowa w ust. 3b oraz ocenę, o której mowa w ust. 4.

§ 3

Zarządzenie przekazuje się do realizacji głównej księgowej.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.